در ۲۶ تیرماه سال ۹۶ خبرگزاری مهر گزارشی با عنوان « نذری برای زندگی/ وقف‌هایی که حیات می‌بخشند» منتشر کرد تا با قلم خود عطش آب در شهرستان های مرزی را  به گوش خیران و مسئولان برساند.

کمتر از دوماه از زمان انتشار این گزارش که امام جمعه شهرستان درمیان پیشنهاد راه افتادن پویشی اجتماعی به نام نذرآب را داده بود، یکی از شرکتهای تولید کننده مخزن آب پلی اتیلن برای آبرسانی به دو روستای « کلاته نظر» و « دونخی» از روستاهای محروم شهرستان درمیان وارد میدان عمل شد.

اکنون با کمک این خیران و سایر مسئولان، رونق به این دو روستا بازگشته و امید به روی اهالی دردمند لبخند زده است.

نصب تجهیزات آبرسانی در روستاها

فرماندار درمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: به دنبال انتشار گزارش مهر و با پیگیری های خیران، دو مخزن ذخیره آب در روستاهای « کلاته نظر» و« دونخی»  نصب شده است.

محمد بشیری زاده با بیان اینکه همچنین ۶۴ جفت کفش به اهالی این روستاها اهدا شده است، افزود: این خیران برای کمک به محیط زیست درمیان در قالب پویش مردمی نذرطبیعت نیز قول مساعدت داده است.

وی با تشکر از خبرگزاری مهر، بیان کرد: حل مشکل از طریق این گزارش باعث خوشحالی مسئولان و مردم شده و امید است استمرار داشته باشد.

رضای خدا اولین هدفمان برای کمک به محرومان است

کولائیان از افراد نیکوکاری است که در امر آبرسانی به این دو روستای محروم خراسان جنوبی، اولین گام ها را برداشت.

 وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رضای خدا و کمک به محرومان از جمله اهدافمان برای آبرسانی به این دو روستا است، گفت: با خواندن گزارش مهر و عکس های دختر بچه ای که به دلیل خستگی و گرمازدگی حالت سجده به خود گرفته بود، تحت تاثیر قرار گرفتیم و در راستای مسولیت ناشی از این آگاهی در حد وسعمان اقدام کردیم.

کولائیان ادامه داد: با پیگیری از خبرگزاری مهر توانستیم به نام و آدرس روستاهای قید شده در گزارش دست یابیم تا بتوانیم قدم خیری برای حل مشکلاتشان برداریم.

وی اظهار کرد: دو مخزن ۱۰ هزار لیتری پلی اتیلن سه لایه برای آب شرب این دو روستا فرستاده ایم که امید است گام کوچکی برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی در این دو روستا باشد. این مخازن به کمک تانکرهای آبرسان شرکت آب و فاضلاب پر می شوند.

کولائیان بیان کرد: با نصب این دو مخزن، مردم ناچار نیستند کنار جاده و در آفتاب سوزان تابستان منتظر تانکر آبرسان بمانند.

این خیر با بیان اینکه امید است این حرکت انرژی اولیه و موثری برای ورود سایر خیران در قالب پویش نذرآب  به میدان باشد، گفت: همه هموطنان سوار یک کشتی هستیم که باید برای به جلو راندن آن نیز با یکدیگر همکاری کنیم.

وی ادامه داد: آگاهی مسئولیت می آورد ، نباید از کنار مشکلات سایر هموطنان به راحتی عبور کنیم بلکه باید برای رفع آن ها به هم کمک کنیم.

پیامی بنویسید